Raseduse ajal on oluline olla igapäevaselt aktiivne. Kui sa ei treeni end regulaarselt, siis on rasedus hea aeg alustamiseks. Kõnni, uju, käi rasedate joogas või võimle kodus – tee iga päev midagi füüsilist. Füsioterapeut annab nõu, mis rasedusaegsed treeningud on sobilikud ja mida meeles pidada sünnitusjärgsel taastumisel, samuti nõustab erinevate vaevuste korral.

Kuidas füsioterapeut rasedat ja sünnitanud naist toetada saab?

Füsioterapeut määrab sulle personaalsed harjutused, mis aitavad skeletisüsteemi ja kõhulihaseid tugevana hoida. Harjutuste tegemine aitab vähendada ka rasedusaegseid vaevusi (selja-, vaagnavalud jms). Vajadusel teostab füsioterapeut ka kõhu või muude piirkondade teipimist.

Diastaasi tekke või süvenemise ennetamine

Kõhu kõige süvam lihas, kõhuristilihas, on nagu sisemine tugiside, mis toetab sinu kõhtu ja selga. Väga oluline on taasaktiveerida see lihas, et hoida su keha õiges asendis, vähendada kõhuseinte ülevenitust. On tõestatud, et kõhu ristilihase tugevdamine raseduse ajal aitab ennetada diastaasi teket või vähendada olemasolevat diastaasi. Terapeut annab soovitusi, kuidas sünnitusjärgset taastumist kiirendada.

Vaagnapõhjalihaste tugevdamine uriinilekete ja allavaje ennetamiseks. Rebendite ennetamine.

Treenitud vaagnapõhi venib sünnitusel paremini ja aitab ennetada selliste probleemide tekkimist nagu emaka allavajumine ja uriinipidamatus.  

Sünnituseks ettevalmistumine ja asendid. Plaaniliseks keisrilõikeks ettevalmistumine. Sünnitusjärgne taastumine.

Sünnituseks ettevalmistumine aitab ennetada võimalike komplikatsioone ja sünnitusprotsessis rahulikumaks jääda. Füsioterapeut annab ka soovitusi, millele taastumisel tähelepanu pöörata. Hiljemalt 12 kuud pärast iga lapse sünnitamist on soovituslik läbida ultraheliuuringuga läbivaatus

Tule kindlasti füsioterapeudi vastuvõtule, kui sul esineb järgmisi vaevuseid:

  • Seljavalud.
  • Voodist tõustes tekib kõhu keskjoonele esilevõlvumus (kõhu sirglihase lahknemine).
  • Sümfüüsi ehk häbemeliiduse valulikkus või düsfunktsioon.
  • Valu kubemes, vaagnas, alaseljas (sh kiirgub tuharasse, jalga).
  • Põieprobleemid.
  • Karpaalkanali sündroom (surin, torkimine, sõrmede paistetus).
  • Kõhukinnisus.
  • Valu kannas ja jalatallal (plantaarfastsiit).
  • Lihaste krambid.
  • Tursunud käed ja jalad.
  • Veresoonte laiendid.
  • Õndraluu valulikkus (nn sabakondivalu).

Füsioterapeut saab sind aidata, kui:

  • Plaanid vaginaalset sünnitust pärast eelnevat keisrilõiget.
  • Varasemalt on olnud väga raske vaginaalne sünnitus.
  • Soovid vähendada rebendeid ja vaagnapõhjalihaste traumat.
  • Kui sul on tulemas plaaniline keisrilõige ja soovid teada, kuidas operatsiooniks valmistuda ja sellest taastuda. 

Treeningud raseduse ajal

Paljude rasedate ja tervishoiutöötajate seas on levinud arvamus, et rasedusaegne kehaline aktiivsus võib kaasa tuua raseduse katkemise, loote kasvupeetuse, skeletilihassüsteemi vigastused, enneaegse sünnituse. Normaalselt kulgeva raseduse ja teadliku treenimise korral ei ole need mured põhjendatud. Raseduseaegne sportlik aktiivsus ei tõsta enneaegse sünnituse riski.

Kerge ja mõõdukas koormus raseduse ajal on soovitatav enamikule rasedatele. Regulaarne kehaline koormus rasedatel aitab parandada psühholoogilist ja füsioloogilist heaolutunnet, vähendada rasedusaegseid vaevuseid, treenitud lihaskond aitab säilitada head rühti ning hoida loodet õiges asendis. Igapäevane füüsiline koormus soodustab ettevalmistust sünnituseks ning toetab sünnitusjärgset taastumist.

Füsioterapeut annab üldisi liikumis- ja treeningsoovitusi. Saad täpsemalt teada, milliseid harjutusi võid teha ja kui suuri raskuseid võid tõsta.

Kui soovid personaalseid füsioterapeudi nõuandeid, siis oled oodatud vastuvõtule Tartus või Tallinnas.

Füsioteraapia rasedale 30 minutit

65€

Sisaldab vastavalt vajadusele ultraheli, kinesioteipimist.

Soovitused treeninguteks, kodused harjutused.

Sünnituseks ettevalmistumine.

Sünnitusjärgne taastumisplaan esimesteks nädalateks.

NB! Kui ONLINE broneerimissüsteemis vabasid aegasid ei ole, siis broneerige aeg helistades 1330!